Polish Czech English French German Russian Slovak Spanish Ukrainian
www. gminagorzyce.pl   telefon: 48 15 8362075

GMINA GORZYCE

Samorządowy Portal Internetowy

techniczny ogrod

 

WYDZIAŁ SPRAW OBYWATELSKICH

tel. 15 836 20 75 wew. 19 i 16

 

 

SPRAWDŹ, KTÓRE SPRAWY MOŻESZ ZAŁATWIĆ ON-LINE BEZ WYCHODZENIA Z DOMU

Wskazane sprawy załatwisz przez platformy internetowe:

www.obywatel.gov.pl

www. epuap.gov.pl

Więcej informacji:

https://www.gov.pl/web/gov/uslugi-dla-obywatela

DOWÓD OSOBISTY

- sprawdzisz swoje dane w Rejestrze Dowodów Osobistych

- sprawdzisz, czy Dowód Osobisty jest gotowy

- sprawdzisz, czy Dowód Osobisty jest unieważniony lub zawieszony

- Uzyskasz dane innej osoby z Rejestru Dowodów Osobistych

- Uzyskasz Dowód Osobisty dla dziecka lub podopiecznego

- Uzyskasz Dowód Osobisty

- Zgłosisz nieuprawnione wykorzystanie swoich danych osobowych (kradzież tożsamości)

- Zgłosisz utratę lub uszkodzenie swojego Dowodu Osobistego – unieważnisz dowód

LP

Dokumenty do pobrania.

Dokumenty składasz w wersji papierowej wraz z niezbędnymi załącznikami w UG Gorzyce

Załączniki do złożenia wraz z dokumentami
1 Wniosek o wydanie Dowodu Osobistego

Jak powinno wyglądać zdjęcie?

1 aktualne zdjęcie.

na zdjęciu nie możesz mieć nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami.

zdjęcie powinno przedstawiać całą głowę.

twarz powinna zajmować 70-80% zdjęcia i musi być skierowana na wprost.

- obecny Dowód Osobisty (będzie niezbędny przy złożeniu wniosku i odebraniu nowego dokumentu)

WAŻNE

Niezależnie, czy składasz wniosek o wydanie Dowodu Osobistego w urzędzie czy przez E-PUAP dokument możesz odebrać tylko i wyłącznie osobiście.

Zanim uzyskasz nowy dokument, urzędnik musi unieważnić dotychczasowy. Pamiętaj po odbiór nowego Dowodu Osobistego musisz zgłosić się do urzędu z dotychczasowym dokumentem tożsamości.

Jeżeli chcesz załatwić sprawę w Urzędzie Gminy Gorzyce zadzwoń.

Wcześniejsze omówienie sprawy przez telefon pozwoli pracownikom urzędu

na szybszą interwencję, przygotowanie niezbędnych dokumentów

czy informacji, które Cię interesują.

Dane ogólne:

Urząd Gminy Gorzyce

ul. Sandomierska 75; 39-432 Gorzyce

Powiat Tarnobrzeski

Województwo Podkarpackie

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

tel. 15 836 20 75

Lista numerów telefonów wraz z adresami poczty elektronicznej pracowników:

http://www.gminagorzyce.pl/j3/index.php/urzad-gminy/pracownicy-urzdu-gminy

Możesz również skorzystać z usługi elektronicznej skrzynki podawczej.

Czytaj więcej:

https://www.gov.pl/web/gov/wyslij-pismo-ogolne

Wyślij pismo ogólne

Chcesz załatwić nietypową sprawę przez internet? Złożyć podanie, wniosek, skargę czy zażalenie? Wypełnij formularz pisma ogólnego i wyślij go na elektroniczną skrzynkę podawczą (ESP).

Informacje:

To pismo, które służy do komunikacji z administracją w sprawach, które możesz załatwić przez internet i które nie mają oddzielnych formularzy.

Możesz nam zadać pytanie, napisać wyjaśnienie, złożyć zażalenie, żądanie, podanie lub wniosek. Samodzielnie uzupełnij formularz na komputerze i wyślij na elektroniczną skrzynkę podawczą. Po chwili dostaniesz elektroniczne urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP) pisma. To potwierdzenie jest tak samo ważne jak potwierdzenie odbioru listu poleconego, który wysyłasz pocztą tradycyjną.

Pismo ogólne piszesz, jeśli:

  • chcesz się z nami skontaktować,
  • przepisy umożliwiają wysłanie pisma przez internet,
  • nie ma specjalnego formularza do załatwienia twojej konkretnej sprawy.

Sprawdź, czy nie ma formularza dla twojej sprawy – na przykład jeśli chcesz mieć dostęp do informacji publicznej, wyślij specjalny formularz do tego przeznaczony. 

Dla każdego, kto chce wysłać pismo ogólne i ma konto na platformie ePUAP.

Potrzebny ci do tego profil zaufany (eGo) lub certyfikat kwalifikowany. Pozwalają one potwierdzić twoją tożsamość. Sprawdź, jak założyć profil zaufany.

dane do logowania na platformie ePUAP,

  • załączniki w wersji elektronicznej – jeśli będą potrzebne.
  • Co musisz zrobić
      1. Przygotuj potrzebne dane. Szczegóły znajdziesz w sekcji Co musisz przygotować.
      2. Kliknij przycisk Wyślij pismo ogólne
      3. Wybierz urząd lub instytucję, do których chcesz wysłać pismo.
      4. Wypełnij formularz.
      5. Dodaj potrzebne załączniki, jeśli masz je w wersji elektronicznej.
      6. Kliknij Dalej, a potem Wyślij bez podpisu lub Podpisz i wyślij.
      7. Wyświetli się komunikat, że pismo zostało wysłane. Dostaniesz urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).
      8. Czekaj na odpowiedź. Szczegóły znajdziesz w sekcji Ile będziesz czekać.

    Jeśli wyślesz pismo bez podpisu, nie załatwisz spraw, które wymagają podpisu.

    Gdzie składasz dokumenty

    Do urzędu lub innego podmiotu publicznego, który ma elektroniczną skrzynkę podawczą na platformie ePUAP. Są to na przykład ministerstwa, urzędy gminy, urzędy centralne, urzędy skarbowe, szkoły publiczne, publiczne zakłady opieki zdrowotnej, sanepid. 

    Usługa jest bezpłatna.

    To zależy od rodzaju twojej sprawy.

    Ostatnia aktualizacja: 27.03.2020 09:34

    Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji

    UG2020sW wejściu do budynku Urzędu Gminy Gorzyce zostało uruchomione okienko podawcze. Interesanci będą mogli wypełnić, złożyć i odebrać niezbędne wnioski i dokumenty, a także bezpośrednio uzyskać pomoc od pracownika merytorycznego.

    Czytaj więcej...

    Załatw sprawy urzędowe przez Internet na ePUAP

     

    Czytaj więcej:

    https://www.gov.pl/web/gov/zalatwiaj-sprawy-urzedowe-przez-internet-na-epuap

     

    Chcesz załatwić sprawę w USC, US, ZUS albo w urzędzie gminy? Brakuje ci zaświadczenia lub odpisu, a może chcesz złożyć wniosek? Możesz zrobić to przez internet. Skorzystaj z ePUAP – bezpłatnej platformy do kontaktu z różnymi urzędami i załatw swoją sprawę szybko, wygodnie i bez kolejek.


    Co to jest ePUAP

    ePUAP to skrót nazwy Elektroniczna Platforma Usług Administracji Publicznej. To miejsce, gdzie usługi są udostępniane. Dzięki ePUAP załatwisz wiele spraw w różnych urzędach bez wychodzenia z domu – przez internet, w wybranym przez siebie czasie i w dowolnym miejscu. Nie ograniczają cię godziny pracy urzędów – sam decydujesz, kiedy złożysz wniosek. Wniosku nie musisz podpisywać ręcznie – do podpisu elektronicznych dokumentów służy bezpłatny profil zaufany.


    Dla kogo jest usługa

    Dla każdego, kto:

    ma numer PESEL,

    ma konto na ePUAP,

    może potwierdzić swoją tożsamość w internecie.

    Żeby korzystać z usług na ePUAP i podpisywać elektroniczne dokumenty, musisz potwierdzić swoją tożsamość w internecie – urząd musi wiedzieć, kim jesteś.
    Potwierdzić swoją tożsamość w internecie możesz na 2 sposoby:

    bezpłatnym profilem zaufanym (eGo) – sprawdź, jak założyć profil zaufany,

    płatnym certyfikatem kwalifikowanym.


    Co musisz przygotować

    Jeśli nie masz konta na ePUAP lub profilu zaufanego – przygotuj dowód osobisty lub paszport.

    Co musisz zrobić

    Jeśli masz konto na ePUAP

    Wejdź na epuap.gov.pl.

    Zaloguj się.

    Wybierz sprawę urzędową, którą chcesz załatwić online.

    Podpisz wniosek o usługę profilem zaufanym.

    Wyślij wniosek online.

    Czekaj na załatwienie sprawy lub odpowiedź urzędu.

    Jeśli nie masz konta na ePUAP

    Wejdź na epuap.gov.pl.

    Kliknij Zarejestruj się.

    Wypełnij krótki formularz.

    Jeśli podasz w nim PESEL – automatycznie złożysz wniosek o profil zaufany, który musisz potwierdzić.

    Zaloguj się na założone konto.

    Zacznij korzystać z ePUAP. Szczegóły znajdziesz w sekcji Jeśli masz konto na ePUAP.

    Kiedy możesz zacząć korzystać z ePUAP

    W dowolnym momencie. Wystarczy, że masz konto na ePUAP i profil zaufany oraz dostęp do internetu

     

    Ile zapłacisz

    Usługa jest bezpłatna: zakładasz konto na ePUAP i korzystasz z niego bez opłat.


    Ile będziesz czekać

    To zależy, w jaki sposób potwierdzisz profil zaufany, który jest potrzebny do korzystania z ePUAP.

    Samo konto na platformie ePUAP zakładasz od ręki. Natomiast profil zaufany możesz założyć oraz:

    od razu potwierdzić przez internet, na przykład skorzystać z bankowości elektronicznej – wtedy OD RAZU możesz zacząć załatwiać sprawy przez internet,

    potwierdzić później – w ciągu 14 dni w wybranym miejscu (punkcie potwierdzającym) – wtedy z usług na ePUAP zaczniesz korzystać dopiero PO POTWIERDZENIU PROFILU.


    Co zyskasz

    Przez ePUAP skorzystasz z różnych usług – elektronicznie, szybko, wygodnie i bezpiecznie:

    załatwisz wiele spraw w różnych urzędach,

    sprawdzisz na bieżąco statusy spraw i wniosków,

    odbierzesz i wyślesz urzędową korespondencję.

    Wszystkie te usługi są dostępne przez internet, więc możesz z nich korzystać, kiedy chcesz i gdzie chcesz. 

    Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP ma urzędowe poświadczenie odbioru (UPO), które jest tak samo ważne jak awizo.

     

    Jakie urzędy i jakie sprawy obsługuje ePUAP

    Coraz więcej spraw możesz załatwić przez internet, bo coraz więcej urzędów udostępnia swoje usługi na platformie ePUAP. Są to między innymi:

    samorządy, w tym urzędy gminy – złóż wniosek o dowód dla siebie lub dziecka; zgłoś utratę lub zniszczenie dowodu albo prawa jazdy; zawiadom o sprzedaży samochodu; dopisz się do spisu wyborców,

    USC (urzędy stanu cywilnego) – uzyskaj odpisy aktów: małżeństwa, urodzenia, zgonu lub innych dokumentów; zgłoś urodzenie dziecka,

    ZUS (Zakład Ubezpieczeń Społecznych) – sprawdź, czy pracodawca cię ubezpieczył i jaką dostaniesz emeryturę; przejrzyj swoje zwolnienia lekarskie i składki,

    NFZ (Narodowy Fundusz Zdrowia) – odbierz przed wyjazdem za granicę kartę EKUZ (Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego),

    US (urzędy skarbowe) – sprawdź swoje rozliczenia podatkowe; zgłoś spadek lub darowiznę,

    KRK (Krajowy Rejestr Karny) – pobierz zaświadczenie o niekaralności,

    UP (urzędy pracy) – zarejestruj się jako osoba bezrobotna i korzystaj ze szkoleń,

    Rejestr PESEL i Rejestr Dowodów Osobistych – sprawdź swoje dane i dokumenty,

    inne urzędy administracji publicznej (centralne, regionalne i lokalne) oraz instytucje publiczne – zarejestruj działalność gospodarczą; złóż wniosek o Kartę Dużej Rodziny; wyślij pismo ogólne, gdy nie ma formularza do załatwienia twojej sprawy.

     

    Podstawa prawna

    Ostatnia aktualizacja: 24.01.2020 11:56

    Instytucja odpowiedzialna za usługę: Ministerstwo Cyfryzacji



    UPWDZGK informuje, że w związku z wystąpieniem awarii sieci wodociągowej i planowanym jej usunięciem, nastąpi przerwa w dostawie wody ...

    Czytaj więcej...

    95844243 2973642649355566 7144509987581067264 oŚwięto Konstytucji 3 Maja, w tym roku obchodziliśmy bardzo skromnie. Symbolicznego złożenia kwiatów w miejscach pamięci dokonał wójt gminy Gorzyce w towarzystwie radnych, przewodniczącego osiedla Gorzyce oraz sołtysów.

    Czytaj więcej...

    TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY

    Osoby niesłyszące przy załatwianiu administracyjnych spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego.

    Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie Gminy osobiście lub korzystając z pomocy osoby trzeciej dzwoniąc pod numer (15) 8362 075, a także wysyłając faks pod numer (15) 8362 209 oraz e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

    KALENDARZ WYDARZEŃ

    Lipiec 2024
    P W Ś C Pt S N
    1 2 3 4 5 6 7
    8 9 10 11 12 13 14
    15 16 17 18 19 20 21
    22 23 24 25 26 27 28
    29 30 31

    Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka) o celu ich przechowywania i sposobie zarządzania poniżej.

    Jeżeli nie zgadzasz się na taki układ - zmień konfigurację swojej przeglądarki. Czytaj więcej…

    Zrozumiałem

    Polityka Prywatności określa warunki dotyczące użytkowania serwisu internetowego przez użytkowników końcowych. Korzystając w dowolny sposób z niniejszego serwisu internetowego użytkownik końcowy akceptuje warunki określone w poniższej Polityce Prywatności.

    Ochrona danych osobowych

    Dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie na podstawie informacji przekazanych przez użytkownika serwisu internetowego. Przekazanie informacji obejmujących dane osobowe jest dobrowolne. Do informacji tych należą np. imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu. Cel wykorzystania danych osobowych jest określony w nagłówku formularza zamieszczonego w serwisie internetowym. Najczęściej jest to subskrypcja wiadomości z serwisu za pomocą poczty e-mail lub krótkich wiadomości tekstowych SMS albo dostęp do wybranych podstron serwisu dla zalogowanych użytkowników. Dane osobowe nie są zbierane automatycznie.

    Pliki cookies

    Pliki cookies (w dosłownym tłumaczeniu z j. angielskiego: ciasteczka) są to małe pliki tekstowe, przesyłane do urządzenia użytkownika końcowego podczas odwiedzania przez niego serwisu internetowego. Pliki cookies zawierają m.in. adres strony internetowej z której pochodzą, ustawienia dokonane przez użytkownika serwisu dotyczące układu strony, rozmiaru tekstu, kolorów, wersji kontrastowej, dane wpisywane do formularzy oraz wartość, którą jest zazwyczaj automatycznie wygenerowana unikalna liczba. Mechanizm cookies nie pobiera jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika końcowego.

    Korzystając z serwisu internetowego użytkownik końcowy wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

    Użytkownik końcowy ma możliwość korzystania z serwisu internetowego bez wykorzystywania plików cookies, ale oznacza to, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie. Użytkownik końcowy może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, jak również może usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. W przypadku nie wyrażenia zgody na korzystanie z plików cookies, użytkownik końcowy winien zaznaczyć w ustawieniach przeglądarki opcję odrzucania plików cookies lub sygnalizowania ich przesłania.

    Niniejszy serwis internetowy może stosować następujące pliki cookies:

    $1a.     pliki uwierzytelniające - wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania użytkownika końcowego w serwisie internetowym oraz do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;

    $1b.     pliki statystyczne - wykorzystywane do zbierania informacji o sposobie korzystania użytkownika końcowego z serwisu internetowego;

    $1c.     pliki funkcjonalne - wykorzystywane do zapamiętania wybranych przez użytkownika końcowego ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, itp.

    W celu zarządzania ustawieniami plików cookies wybierz z listy oficjalnych stron internetowych producentów najczęściej używanych przeglądarek internetowych aplikację, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami producenta:

    Urządzenia mobilne:

    Narzędzia i treść z innych firm

    Niniejszy serwis internetowy może zawierać przyciski, narzędzia lub treści kierujące do usług innych firm, m.in. Facebook (przycisk „Lubię to”), Google (Google Maps, Google Analitycs, Google Translate), Youtube (filmy), IVONA Software (webreader), Stat24 (statystyki), Payu (płatności elektroniczne). Korzystanie z aplikacji innych firm może powodować przesyłanie informacji do urządzenia użytkownika końcowego przez zewnętrzny podmiot. Informacji na temat wykorzystania plików cookies przez zewnętrzne aplikacje należy szukać w polityce prywatności danego podmiotu.

    Prawa autorskie

    Zawartość serwisu internetowego (teksty, grafiki, muzyka, filmy) oraz wszystkie jej fragmenty a także mechanizmy i oprogramowanie używane w serwisie internetowym są objęte ochroną, wynikającą z przepisów polskiego i międzynarodowego prawa autorskiego.

    Zgodnie z przepisami prawa autorskiego oraz przepisami o ochronie baz danych, użytkownik końcowy otrzymuje niewyłączną, ograniczoną licencję na korzystanie z serwisu wyłącznie w celach prywatnych, bez możliwości samodzielnego pobierania lub zapisywania stron oraz dokonywania ich modyfikacji.

    Użytkownik końcowy serwisu internetowego, bez zgody właściciela serwisu nie posiada prawa do odsprzedaży lub wykorzystania w celach komercyjnych serwisu internetowego i jego zawartości.

    Właściciel serwisu internetowego udziela ograniczonego, odwoływalnego, niewyłącznego prawa do tworzenia linku do serwisu internetowego, o ile nie przedstawia on właściciela serwisu w sposób fałszywy, mylący i niezgodny z prawdą.

    Wykorzystanie niniejszego serwisu internetowego w sposób, który naruszałby w/w warunki albo wszelkie obowiązujące prawa lub przepisy, a także w sposób, który powoduje albo może spowodować uszkodzenie serwisu internetowego, przerwę lub zakłócenia w pracy jest zabronione.