Zarządzenie Nr 90/2012
Wójta Gminy Gorzyce
z dnia 01.10.2012 r.
w sprawie wprowadzenia Regulaminu rekrutacji i udziału w projekcie systemowym pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce”.
Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001, Nr 142, poz.1591 z późn. zm.) oraz w związku z uchwałą Rady Gminy nr XXIII/125/12 z dnia 29 maja 2012 r. w sprawie przystąpienia do projektu w ramach działania 9.1 Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki i jego realizacji, zarządza się, co następuje:
§1
1. Zobowiązuje się dyrektorów szkół podstawowych biorących udział w projekcie systemowym pn. „Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce”, zwanym dalej Projektem, do przeprowadzenia rekrutacji uczestników do w/w projektu według następujących zasad:
1) uczestnikiem Projektu mogą być wyłącznie uczniowie i uczennice klas I-III uczęszczający do jednej ze szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę Gorzyce:
a) u których zdiagnozowano indywidualne potrzeby i problemy mogące stanowić istotną barierę w dalszym rozwoju,
b) uzdolnieni i potrzebujący indywidualnego podejścia;
2) uczeń lub uczennica może uczestniczyć w jednej lub kilku rodzajach form wsparcia.
2. Każdy uczestnik projektu zobowiązany jest do systematycznego i aktywnego uczestnictwa w projekcie zgodnie z ustalonym przez dyrektora szkoły harmonogramem zajęć.
3. Udział w projekcie jest bezpłatny i dobrowolny.
4.Projekt realizowany jest w okresie od 01.09.2012r. do 28.06.2013r.
§2
Na podstawie diagnozy przeprowadzonej na potrzeby Projektu oraz zasad rekrutacji, o których mowa w §1 ust. 1, dyrektorzy szkół biorących udział w projekcie, kwalifikują uczniów do grup zajęć:
1) zajęcia dla uczestników ze specyficznymi trudnościami:
a) zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
b) zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
c) zajęcia logopedyczne dla dzieci z wadami wymowy,
d) zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy
e) zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej;
2) zajęcia rozwijające:
a) zajęcia rozwijające zainteresowania u uczniów szczególnie uzdolnionych z języka polskiego,
b) zajęcia rozwijające zainteresowania u uczniów szczególnie uzdolnionych w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych,
c) zajęcia rozwijające zainteresowania u uczniów szczególnie uzdolnionych teatralnie,
d) zajęcia rozwijające zainteresowania u uczniów szczególnie uzdolnionych plastycznie.
§3
Warunkiem uczestnictwa w Projekcie jest złożenie przez rodzica lub opiekuna prawnego, we właściwej dla ucznia/uczennicy szkole podstawowej, następujących dokumentów:
a) oświadczenie o wyrażeniu zgody na uczestnictwo w Projekcie wraz ze zgodą na przetwarzanie danych osobowych, według wzoru stanowiącego załącznik nr 1,
b) oświadczenie uczestnika projektu o wyrażenie zgody na wykorzystanie wizerunku, według wzoru stanowiącego załącznik nr 2.
§4
Na podstawie złożonych oświadczeń, o których mowa w §3, zobowiązuje się dyrektorów do sporządzenia listy zbiorczej uczestników projektu, zgodnie z załącznikiem nr 3.
§5
-
Nieobecność na zajęciach usprawiedliwia rodzic lub opiekun prawny w formie pisemnej na zasadach ustalonych przez dyrektora.
-
Rezygnację z uczestnictwa rodzic lub opiekun prawny wystawia w formie pisemnej na zasadach ustalonych przez dyrektora.
§6
Kompletna dokumentacja rekrutacyjna każdego uczestnika na czas realizacji projektu będzie przechowywana w danej szkole podstawowej ucznia, w osobnej teczce i w miejscu a po zakończeniu realizacji projektu, dokumentacja ta zostanie przekazana do biura Projektu mieszczącego się w Urzędzie Gminy w Gorzycach, pok. 19.
§7
Aktualna treść „Regulaminu” dostępna jest w biurze Projektu, w sekretariatach szkół podstawowych realizujących Projekt oraz jest na stronie internetowej Urzędu Gminy Gorzyce http://www.gminagorzyce.pl.
§8
Wykonanie zarządzenia powierzam dyrektorów szkół podstawowych biorących udział w projekcie.
§9
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załączniki:
.TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY
Osoby niesłyszące przy załatwianiu administracyjnych spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego.
Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie Gminy osobiście lub korzystając z pomocy osoby trzeciej dzwoniąc pod numer (15) 8362 075, a także wysyłając faks pod numer (15) 8362 209 oraz e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
![](/old/images/stories/ikony/jmigs.png)