W Gminie Gorzyce w ramach projektu systemowego pn.
„ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów
klas I-III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce”
W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.
.
Projektem objęci zostali uczniowie i uczennice klas I – III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce, 254 dzieci (129 uczennic i 125 uczniów). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych biorą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy lub szczególne uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze i artystyczne. Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną przez wszystkie szkoły diagnozę.
Wyniki diagnozy wykazały, iż niezbędne jest przeprowadzenie specjalistycznych zajęć, wspomagających pracę szkoły w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych.
Udział uczniów w projekcie jest bezpłatny. W 9 rodzajach zaplanowanych zajęć, łącznie 1744 godz.( z czego: w roku 2012 - 654 godz., w roku 2013 - 1.090 godz)., bierze udział 254 uczniów. Każdy uczeń ma prawo uczestniczyć w kilku zajęciach. Realizacja projektu ułatwia dzieciom przejście do systemu kształcenia obowiązującego w klasach IV-VI, co docelowo przyczynia się do poprawy wyników sprawdzianu przeprowadzonego na koniec VI klasy szkoły podstawowej (w szczególności uczniów mających problemy w nauce). Wzbogacenie bazy dydaktycznej szkół przyczynia się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów.
Założenia projektu:
We wszystkich szkołach wprowadzone zostały standardy określone w „Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” autorstwa Instytucji Zarządzającej PO KL:
Standard I – w szkole działa zespół nauczycieli odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie i realizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III . Nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów i opracowują bądź modyfikują programy nauczania.
Standard II – Nauczyciele prowadzący zajęcia w poszczególnych klasach realizują opracowany program, w tym indywidualizują pracę z uczniem, dostosowując ją do potrzeb i możliwości dziecka.
Standard III - nauczyciele doskonalą swoje umiejętności zawodowe w zależności od potrzeb.
Wprowadzany projekt pozwoli na realizacje pozostałych dwóch standardów tj.
Standard IV - doposażenie bazy dydaktycznej klas I –III w sprzęt i pomoce, które posłużą do realizacji zajęć z dziećmi.
Standard V – Szkoła zrealizuje ofertę zajęć dodatkowych, wspierających indywidualizacje procesu dydaktycznego, opracowana przez zespół nauczycieli danej szkoły.
Rodzaje zajęć:
Zaj. 1 - zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,
Zaj. 2 - zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,
Zaj. 3 - zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,
Zaj. 4 - gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,
Zaj. 5 -zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,
Zaj.6 -zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych,
Zaj.7 - zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego
Zaj.8 - zajęcia artystyczne- rozwijające zainteresowania teatralne
Zaj.9 - zajęcia artystyczne- rozwijające zainteresowania plastyczne
Szkoła Podstawowa nr l im. ks. Adama Osetka w Gorzycach
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-32 godz.
- Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-32 godz.
- Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-32 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie zdolnych z zajęć matematyczno-przyrodniczych-32 godz.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Jana Pawła II w Gorzycach
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-128 godz.
- Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-96 godz.
- Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-160 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-128 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego-128 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne-64 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne-64 godz.
Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Trześni
1. Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-64 godz.
2. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-32 godz.
3. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne -32 godz.
4. Dodatkowe zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej -32 godz.
Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Sokolnikach
- Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-64 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-48 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne-32 godz.
- Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne -32 godz.
Zespół Szkół we Wrzawach-Szkoła Podstawowa
1. Zajęcia dodatkowe dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-64 godz.
2. Zajęcia dodatkowe dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych-64 godz.
3. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-64 godz.
4. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego- 64 godz.
Szkoła Podstawowa im. Stanisława Jachowicza w Furmanach
- Zajęcia dodatkowe dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-64 godz.
- Dodatkowe zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych-64 godz.
- Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy -64 godz.
- Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy -32 godz.
- Dodatkowe zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej-32 godz.
W okresie od 1 października do 31 grudnia 2012 r. przeprowadzono łącznie 654 godz. zajęć dodatkowych we wszystkich szkołach podstawowych w Gminie Gorzyce, w których wzięło udział 254 uczniów.
Poniżej przedstawiamy zdjęcia z prowadzonych zajęć dodatkowych w poszczególnych placówkach.
- Poprzedni artykuł
- Następny artykuł »»
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY
Osoby niesłyszące przy załatwianiu administracyjnych spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego.
Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie Gminy osobiście lub korzystając z pomocy osoby trzeciej dzwoniąc pod numer (15) 8362 075, a także wysyłając faks pod numer (15) 8362 209 oraz e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
![](/old/images/stories/ikony/jmigs.png)