Polish Czech English French German Russian Slovak Spanish Ukrainian
www. gminagorzyce.pl   telefon: 48 15 8362075

GMINA GORZYCE

Samorządowy Portal Internetowy

techniczny ogrod

W Gminie Gorzyce w ramach projektu  systemowego pn.

„ Indywidualizacja procesu nauczania i wychowania uczniów

klas I-III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce”

 

W ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki – Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach. Działanie 9.1 Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakości usług edukacyjnych świadczonych w systemie oświaty.

 

.

 

 

Projektem objęci zostali uczniowie i uczennice klas I – III szkół podstawowych w Gminie Gorzyce, 254 dzieci (129 uczennic i 125 uczniów). W poszczególnych zajęciach specjalistycznych biorą udział te dzieci, u których zdiagnozowano określone problemy lub szczególne uzdolnienia matematyczno-przyrodnicze i artystyczne. Dobór dzieci do uczestnictwa w projekcie został dokonany w oparciu o przeprowadzoną przez wszystkie szkoły diagnozę.

 

Wyniki diagnozy wykazały, iż niezbędne jest przeprowadzenie specjalistycznych zajęć, wspomagających pracę szkoły w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I – III szkół podstawowych.

 

Udział uczniów w projekcie jest bezpłatny. W 9 rodzajach zaplanowanych zajęć, łącznie 1744 godz.( z czego: w roku 2012 - 654 godz., w roku 2013 - 1.090 godz)., bierze udział 254  uczniów. Każdy uczeń ma prawo uczestniczyć w kilku zajęciach. Realizacja projektu ułatwia dzieciom przejście do systemu kształcenia obowiązującego w klasach IV-VI, co docelowo przyczynia się do poprawy wyników sprawdzianu przeprowadzonego na koniec VI klasy szkoły podstawowej (w szczególności uczniów mających problemy w nauce). Wzbogacenie bazy dydaktycznej szkół przyczynia się do wyrównania szans edukacyjnych uczniów.

 

Założenia projektu:

We wszystkich szkołach wprowadzone zostały standardy określone w „Zasadach przygotowania, realizacji i rozliczania projektów systemowych w zakresie indywidualizacji nauczania i wychowania uczniów klas I-III szkół podstawowych” autorstwa Instytucji Zarządzającej PO KL:

Standard I – w szkole działa zespół nauczycieli odpowiedzialny za opracowanie, wdrożenie i realizację procesu nauczania i wychowania uczniów klas I –III . Nauczyciele rozpoznają potrzeby uczniów i opracowują bądź modyfikują programy nauczania.

Standard II – Nauczyciele prowadzący zajęcia w poszczególnych klasach realizują opracowany program, w tym indywidualizują pracę z uczniem, dostosowując ją do potrzeb i możliwości dziecka.

Standard III -  nauczyciele doskonalą swoje umiejętności zawodowe w zależności od potrzeb.

 

Wprowadzany projekt pozwoli na realizacje pozostałych dwóch standardów tj.

Standard IV -  doposażenie bazy dydaktycznej klas I –III w sprzęt i pomoce, które posłużą  do realizacji zajęć z dziećmi.

Standard V – Szkoła zrealizuje ofertę zajęć dodatkowych, wspierających indywidualizacje  procesu dydaktycznego, opracowana przez zespół nauczycieli danej szkoły.

 

 

Rodzaje zajęć:

Zaj. 1  - zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, w tym także zagrożonych ryzykiem dysleksji,

Zaj. 2  - zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych,

Zaj. 3  - zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy,

Zaj. 4  - gimnastyka korekcyjna dla dzieci z wadami postawy,

Zaj. 5  -zajęcia socjoterapeutyczne i psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej,

Zaj.6 -zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie uzdolnionych ze szczególnym uwzględnieniem nauk matematyczno-przyrodniczych,

Zaj.7 -  zajęcia rozwijające  zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego

Zaj.8 - zajęcia artystyczne- rozwijające zainteresowania teatralne

Zaj.9 - zajęcia artystyczne- rozwijające zainteresowania plastyczne

 

 

Szkoła Podstawowa nr l  im. ks.  Adama Osetka w Gorzycach

 

  1. Zajęcia dodatkowe  dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-32 godz.
  2. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-32 godz.
  3. Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-32 godz.
  4. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów szczególnie zdolnych z zajęć matematyczno-przyrodniczych-32 godz.

 

Szkoła Podstawowa nr 2 im.  Jana Pawła II w Gorzycach

 

  1. Zajęcia dodatkowe  dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-128 godz.
  2. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-96 godz.
  3. Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-160 godz.
  4. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-128 godz.
  5. Dodatkowe  zajęcia rozwijające  zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego-128 godz.
  6. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne-64 godz.
  7. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne-64 godz.

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Trześni

  

1.  Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy-64 godz.

2.  Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-32 godz.

3.  Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne -32 godz.

4.  Dodatkowe zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej -32 godz.

 

Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Sokolnikach

  1. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-64 godz.
  2. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych matematycznie-48 godz.
  3. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne-32 godz.
  4. Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne -32 godz.

 

Zespół Szkół we Wrzawach-Szkoła Podstawowa

  

1. Zajęcia dodatkowe  dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-64 godz.

2. Zajęcia dodatkowe  dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych-64 godz.

3. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy-64 godz.

4. Dodatkowe  zajęcia rozwijające  zainteresowania uczniów zdolnych z języka polskiego- 64 godz.

 

Szkoła Podstawowa im. Stanisława Jachowicza w Furmanach

 

  1. Zajęcia dodatkowe  dla dzieci ze specyficznymi trudności w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych ryzykiem dysleksji-64 godz.
  2. Dodatkowe zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych-64 godz.
  3. Dodatkowe zajęcia logopedyczne dla dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy -64 godz.
  4. Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy -32 godz.
  5. Dodatkowe zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej-32 godz.

 

W okresie od 1 października do 31 grudnia  2012 r. przeprowadzono łącznie 654 godz. zajęć dodatkowych we wszystkich szkołach podstawowych w Gminie Gorzyce, w których wzięło udział 254 uczniów.

Poniżej przedstawiamy zdjęcia z prowadzonych zajęć dodatkowych w poszczególnych placówkach.

 

 


 

                    

Terapia logopedyczna - Celem zajęć było utrwalenie głoski „R” w grupach spółgłoskowych – tr, - dr, -pr, br, w śródgłosie w wyrazach, za pomocą multimedialnego programu komputerowego „Logopedia”.

 

                            

 

       

Zajęcia rozwijające zdolności matematyczno-przyrodnicze -celem zajęć było utrwalanie tabliczki mnożenia oraz dodawania i odejmowania do 1000 z przekroczeniem progu dziesiątkowego. Na zajęciu wykorzystano Pusy i klocki Logiko.

 

 

Zajęcia z dziećmi ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu – podczas zajęć utrwalana była pisownia dwuznaków sz, cz, ch, dż, dź, rz korzystając z zeszytu ćwiczeń „Ortograffiti” z Bratkiem.

 

 

 

 

 

 

 

 

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.

 

Podczas zajęć wykonywano ćwiczenia zwiększające ruchomość kręgosłupa, a także ćwiczenia kontrolujące umiejętności przyjmowania prawidłowej postawy.

 


 

 

Szkoła Podstawowa nr 2 im.  Jana Pawła II w Gorzycach

 

Jedna z klasopracowni nauczania początkowego została wyposażona w tablicę interaktywną  i Board z rzutnikiem oraz laptop. Są to bardzo skuteczne narzędzia edukacyjne, dzięki którym zostają wzbogacone zajęcia edukacyjne niemalże z każdego przedmiotu. Uczniowie podczas zajęć z wykorzystaniem w/w są bardziej aktywni i zaangażowani w temat, bardziej skupieni na poszczególnych ćwiczeniach. Nauczyciele nie muszą już tracić czasu na przerysowywanie obrazów czy schematów, a uczeń może przeprowadzić za pomocą tablicy ciekawe i interaktywne zadania oraz ćwiczenia. Jednocześnie tablica interaktywna jest także wykorzystywana podczas zajęć z języka obcego.

 

      

Na zajęciach rozwijających z matematyki uczniowie poprzez zabawę i naukę rozwijają swoje zainteresowania matematyczne, wzbogacają wiedzę i umiejętności wykorzystując je w praktyce, na zajęciach lekcyjnych i konkursach.  Zajęcia kształtują u dzieci pozytywny stosunek do przedmiotu i podejmowanych zadań, przyczyniają się do wyrabiania pozytywnych cech charakteru, tj. cierpliwość, zaangażowanie w pracę i wiarę we własne możliwości. Spotkania te pozwalają również dzielić się swą wiedzą z rówieśnikami, nawiązywać nowe przyjaźnie i integrować uczniów z różnych klas.

 

 

 

 

Zajęcia rozwijające zainteresowania teatralne.

  

Dzieci poprzez zabawę w teatr zaspakajają ważne potrzeby, między innymi: chęć działania, rozwijanie i doskonalenie koncentracji, pragnienie akceptacji w grupie i klimat wzajemnego zaufania. Zajęcia umożliwiają dzieciom wyrażanie ekspresji: ruchowo - mimicznej, werbalnej, wzrokowo - słuchowej, a także muzycznej i plastycznej. Uczestnicy uczą się swoich ról przez odpowiednie gesty, kształtowanie mimiki twarzy, pozy ciała, ruch, tańce integracyjne, wyrażanie uczuć, wyczucie przestrzeni scenicznej, modulację barwy  i dynamikę głosu. Zajęcia dostarczają dzieciom wiele radości i zadowolenia.

W okresie przedświątecznym na forum szkoły zaprezentowane zostały Jasełka w wykonaniu grupy teatralnej.

 

 

 

 

 

                         

 

 

Zajęcia logopedyczne.

  

Zajęcia logopedyczne dla uczniów z wadami wymowy odbywają się w wymiarze 3 godzin tygodniowo. Pomocą logopedyczną objętych jest 12 uczniów.Podczas zajęć korygowana jest nieprawidłowa wymowa z  wykorzystaniem  programów komputerowych oraz różnorodnych gier i zabaw logopedycznych.

Wszystko to sprawia, że uczniowie z dużym zaangażowaniem pracują nad poprawą swojej wymowy.

 

 

Zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu obejmują 20 uczniów.

 

Treści zajęć są  maksymalnie dostosowane do indywidualnych potrzeb i możliwości uczniów, skierowane na wyeliminowanie zdiagnozowanych zaburzeń. Pracujemy z zastosowaniem różnorodnych metod i środków.

Nieocenioną pomocą dydaktyczną jest pogram komputerowy DYSLEKSJA,  który umożliwia pogłębienie analizy i syntezy wyrazów.

Natomiast elementy rywalizacji występujące podczas wykorzystania gier edukacyjnych, sprawiają, że jest to ulubiona forma zgłębiania tajników ortografii.

 

 

  GALERIA ZDJĘĆ W RAMACH PROWADZONYCH ZAJĘĆ W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 2 w Gorzycach

 -ZAJĘCIA DODATKOWE Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

 

 


 

 

 

Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Sokolnikach

 

 

 

Zajęcia matematyczno - przyrodnicze.

 

Spotkanie pierwszego stopnia z wulkanem z wykorzystaniem prezentacji multimedialnej ,, Uczeń zdolny” i pomocy dydaktycznej  ,,Wulkan”. Uczniowie najpierw samodzielnie wykonali model wulkanu zalewając go gipsem, malowali, a następnie wykonali doświadczenie obrazujące jego wybuch.

 

 

Zajęcia teatralne.

 

Próba do przygotowanego przedstawienia pt. ,,Przygody Emilki” z wykorzystaniem strojów i rekwizytów zakupionych w ramach projektu.

 

Zajęcia plastyczne.

 

Prace dzieci biorących udział w zajęciach plastycznych wykonane z wykorzystaniem materiałów i narzędzi zakupionych w ramach projektu.

 

 


 

 

Zespół Szkół we Wrzawach-Szkoła Podstawowa

 

Zajęcia dla dzieci z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych pozwalają im rozwijać logiczne myślenie. Przez zabawę ćwiczą rozwiązywanie zadań, działania na liczbach i pogłębiają swoją wiedzę.

 

 

Uczniowie klas I-III aktywnie uczestniczą w zajęciach rozwijających zainteresowania z języka polskiego. Celem zajęć jest stymulowanie rozwoju uczniów uzdolnionych polonistycznie, bogacenie słownictwa, kształcenie umiejętności ortograficznych i językowych poprzez pobudzanie dzieci do samodzielnego i twórczego myślenia.

Dzięki wykorzystaniu środków dydaktycznych zakupionych w ramach projektu uczniowie mają możliwość kształcenia swoich umiejętności.

 

 

 

 

Zajęcia dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu w tym zagrożonych dysleksją.

 

Od 1 października 2012 w grupie młodszej nauczycielka  zrealizowała zajęcia mające na celu wyćwiczenie umiejętności przygotowujących do nauki czytania i pisania.

W grupie starszej realizowano zajęcia mające na celu doskonalenie umiejętnosci pisania pod względem ortograficznym, rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni oraz zajęcia doskonalące poprawne i płynne czytanie. Prowadzono także zajęcia mające na celu bogacenie słownictwa biernego i czynnego uczniów.

Podczas zajęć  wykorzystuje się pomoce, które zakupiono w ramach projektu.

Uczniowie Szkoły Podstawowej we Wrzawach bardzo chętnie biorą udział w tych zajęciach.

 

 

 

 

 

 

 

  


 

Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Trześni

 

Dodatkowe zajęcia  rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych  przyrodniczo –matematycznie.

 

Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno – przyrodnicze odbywają się raz w tygodniu i cieszą się dużą popularnością wśród dzieci.

Celem tych zajęć jest pogłębianie wiedzy matematyczno – przyrodniczej uczniów, rozwijanie wyobraźni, umiejętności twórczego i logicznego myślenia, stymulowanie rozwoju  oraz przygotowanie do udziału w konkursach. Podczas zajęć wykorzystywane są atrakcyjne pomoce, które zostały zakupione w ramach projektu.

Dzieci podczas zajęć w pierwszym semestrze roku szkolnego 2012/2013 doskonaliły technikę liczenia, rozwiązywały zadania tekstowe i przykładowe „Kangurki”, konstruowały gry matematyczne, korzystały z multimedialnych programów komputerowych. Poznały budowę mikroskopu i prowadziły obserwacje mikroskopowe, grały w interesujące gry planszowe, rozwiązywały krzyżówki i quizy przyrodnicze. Założone akwarium i hodowla patyczaków, cieszyły się dużym zainteresowaniem także wśród osób dorosłych.

Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości i zadowolenia.

 

                  

  

 

Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy .

 

W zajęciach gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej  w Szkole Podstawowej  w Trześni, udział bierze 15 dzieci z klas I-III , podzielonych na dwie grupy. W 2012 roku zrealizowano 24 godziny, w tym 20 godzin zajęć na basenie oraz 4 godziny zajęć w sali.

Zajęcia w wodzie ukierunkowane były na :

- wzmocnienie ogólnej siły mięśniowej,

- poprawę zakresów ruchomości w stawach,

- normalizację napięcia mięśniowego,

- naukę podstaw pływania tj. (przygotowanie organizmu do ćwiczeń w wodzie,przełamanie lęku, oswojenie się z wodą, opanowanie oddychania w wodzie, opanowanie podstaw technik pływackich z uwzględnieniem pływania korekcyjnego, indywidualny dobór sposobów pływania dla uczestników zajęć).

Łącząc różnorodne aspekty terapeutyczne z nauką pływania, stymulowano rozwój licznych grup mięśniowych, w tym mięśni posturalnych, odpowiedzialnych m.in. za prawidłową postawę ciała.

 

 

 

Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne.

 

 

Zajęcia plastyczne odbywają się jeden raz w tygodniu (w poniedziałki) w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęcia uczęszcza 11 uczniów z klas 1-3. Podczas zajęć uwzględniane są indywidualne zainteresowania plastyczne uczniów. Uczniowie mogą wpływać na dobór realizowanych tematów. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoją kreatywność, zdobywają umiejętność posługiwania się różnymi technikami plastycznymi oraz właściwego ich łączenia, rozwijają wyobraźnię i twórcze myślenie, nabywają umiejętność pracy zespołowej, podnoszą własną wartość oraz dostrzegają ja u innych, kształtują wrażliwość estetyczną, a przede wszystkim odkrywają przyjemność tworzenia i cieszenia się z uzyskanego efektu.

Tematyka zajęć inspirowana jest występującymi porami roku. W ciągu 16 h zajęć wykorzystano następujące techniki: orgiami, orgiami płaskie koła, orgiami płaskie kwadratu, „malowanie” bibuła niekarbowaną, „malowanie” bibułą karbowaną, malowanie farbami (pointylizm), wyklejanka, wycinanka.

Po każdych zajęciach organizowana jest wystawa prac dzieci na holu szkolnym.

 

Dodatkowe zajęcia  psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.

 

Zajęcia  odbywają się jeden raz w tygodniu (w poniedziałki) w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęcia uczęszcza 9 uczniów z klas 1-3. Podczas zajęć uwzględniane są potrzeby uczniów w zakresie kompetencji społecznych.

Uczniowie mogą wpływać na dobór realizowanych zadań i zabaw psychoedukacyjnych, których celem jest usprawnianie procesu komunikacji społecznej.

 W czasie zajęć dzieci rozwijają swoją kreatywność, zdobywają umiejętność posługiwania się językiem werbalnym i pozawerbalnym, rozwijają zdolności radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, emocjami, pochwałą i krytyką.

Celem zajęć jest miedzy innymi zwiększenie kompetencji społecznych, zwiększenie zdolności skutecznego słuchania, nauka zachowań asertywnych, budowanie poczucia własnej wartości, poznanie swoich mocnych stron, tworzenie pozytywnej samooceny, budowanie szacunku do siebie i innych ludzi.

Dodatkowo w czasie zajęć uczymy się zdrowej rywalizacji i umiejętności przegrywania oraz w czasie zabaw budujemy środowisko wzajemnego szacunku, tolerancji zaufania i przyjaźni.

 


 

 

Szkoła Podstawowa im. Stanisława Jachowicza w Furmanach

 

Na zajęciach dla uczniów z trudnościami w zdobywaniu umiejętności matematycznych wykonują zadania przyczyniające się do kształtowania ich wszechstronnego rozwoju przede wszystkim do rozwijania samodzielnego, logicznego myślenia.  Wykonywane są zadania zgodnie z harmonogramem.

Zajęcie ma następujący przebieg:

najpierw ćwiczymy rachunek pamięciowy. W miarę potrzeby uczniowie używają do tego liczydeł ,klocków, patyczków lub palców rąk.

Potem następuje część główna czyli realizacja zaplanowanego tematu. Najczęściej uczniowie dostają skserowane zadania, które wykonujemy wspólnie, indywidualnie lub grupowo. Rozwiązania są zapisywane  przez uczniów najpierw na tablicy potem  w zeszytach bądź na kartach pracy. Każdy uczeń ma możliwość wykazania się wiedzą . Jeśli nie zna rozwiązania pomaga mu kolega lub nauczyciel. 

Zajęcia kończą się podsumowaniem, i zabawą, którą uwielbiają uczniowie. Są to najczęściej zabawy z użyciem różnego rodzaju klocków, i innych pomocy matematycznych dostępnych w szkole. W czasie gdy dzieci bawią się nauczyciel opracuje indywidualnie z dzieckiem u którego zauważył trudności .

 

 

 

 

 

 

 

Na zajęciach dla uczniów z trudnościami w czytaniu i pisaniu uczniowie doskonalą swoje umiejętności poprzez zabawę. Są to zabawy słowne ,rymowanki, gry edukacyjne ,,Mistrz słowa", ,,Trudne słówka",, Scriba", układają puzzle ortograficzne, literowe, słuchają opowiadań, muzyki. Wykonują różne ćwiczenia na doskonalenie analizy i syntezy wyrazów, czytają metodą 18 struktur, wykonują ćwiczenia korzystając z podręczników ,,Ortografitii' 'wydawnictwa ,,Operon", rysują, kolorują lepią z plasteliny.

 

 

 

 

 

Zajęcia logopedyczne.

Podczas zajęć logopedycznych korzystamy z nowoczesnego programu do terapii wad wymowy. Dzięki ciekawej grafice i animacjom, a także licznym ćwiczeniom uczniowie wykazują się dużą motywacją do pracy.

 

Zajęcia psychoedukacyjne

Zajęcia psychoedukacyjne są prowadzone zgodnie z programem i potrzebami dzieci. Zabawy i ćwiczenia umożliwiają odreagowanie napięcia psychoruchowego oraz ćwiczenia rozwijające koncentracje uwagi. W czasie pierwszych spotkań dominowały atrakcyjne dla dzieci nadpobudliwych psychoruchowo zabawy ruchowe i sportowe zacieśniające więzi w grupie. Pracujemy nad polepszeniem komunikacji społecznych oraz radzeniem sobie z emocjami.

 

Zajęcia z gimnastyki korekcyjnej.

Zajęcia z gimnastyki korekcyjno - kompensacyjnej odbywały się w wymiarze jednej godzin tygodniowo - poniedziałki dla grupy 5 osobowej, trzy dziewczynki i dwóch chłopców z klas I-III.

Program gimnastyki korekcyjnej dla klas młodszych  był autorski i składał się z następujących głównych założeń:

-  kształtowanie i doskonalenie nawyku prawidłowej postawy ciała,

- poznanie ćwiczeń i zabaw korekcyjnych dostosowanych do poszczególnych wad postawy,

- kształtowanie umiejętności prawidłowego oddychania podczas wykonywanych ćwiczeń,

- ćwiczenia  elongacyjne i antygrawitacyjne,

- korekcja istniejących zaburzeń statyki ciała,

- ćwiczenia wzmacniające poszczególne partie mięśni,

- małe obwody stacyjne,

- ćwiczenia kończyn dolnych i górnych,

- skoliozy kręgosłupa.

W pierwszym półroczu odbyła się lekcja otwarta dla rodziców dzieci uczestniczących w zajęciach na temat; ćwiczenia antygrawitacyjne i przeciw płaskostopiu.

 

GALERIA ZDJĘĆ W RAMACH PROWADZONYCH ZAJĘĆ W SZKOLE PODSTAWOWEJ w Furmanach 

 -ZAJĘCIA DODATKOWE Z GIMNASTYKI KOREKCYJNEJ

 

 

 

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego

TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY

Osoby niesłyszące przy załatwianiu administracyjnych spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego.

Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie Gminy osobiście lub korzystając z pomocy osoby trzeciej dzwoniąc pod numer (15) 8362 075, a także wysyłając faks pod numer (15) 8362 209 oraz e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

KALENDARZ WYDARZEŃ

Lipiec 2024
P W Ś C Pt S N
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31

Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka) o celu ich przechowywania i sposobie zarządzania poniżej.

Jeżeli nie zgadzasz się na taki układ - zmień konfigurację swojej przeglądarki. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

Polityka Prywatności określa warunki dotyczące użytkowania serwisu internetowego przez użytkowników końcowych. Korzystając w dowolny sposób z niniejszego serwisu internetowego użytkownik końcowy akceptuje warunki określone w poniższej Polityce Prywatności.

Ochrona danych osobowych

Dane osobowe mogą być przetwarzane wyłącznie na podstawie informacji przekazanych przez użytkownika serwisu internetowego. Przekazanie informacji obejmujących dane osobowe jest dobrowolne. Do informacji tych należą np. imię i nazwisko, adres e-mail lub numer telefonu. Cel wykorzystania danych osobowych jest określony w nagłówku formularza zamieszczonego w serwisie internetowym. Najczęściej jest to subskrypcja wiadomości z serwisu za pomocą poczty e-mail lub krótkich wiadomości tekstowych SMS albo dostęp do wybranych podstron serwisu dla zalogowanych użytkowników. Dane osobowe nie są zbierane automatycznie.

Pliki cookies

Pliki cookies (w dosłownym tłumaczeniu z j. angielskiego: ciasteczka) są to małe pliki tekstowe, przesyłane do urządzenia użytkownika końcowego podczas odwiedzania przez niego serwisu internetowego. Pliki cookies zawierają m.in. adres strony internetowej z której pochodzą, ustawienia dokonane przez użytkownika serwisu dotyczące układu strony, rozmiaru tekstu, kolorów, wersji kontrastowej, dane wpisywane do formularzy oraz wartość, którą jest zazwyczaj automatycznie wygenerowana unikalna liczba. Mechanizm cookies nie pobiera jakichkolwiek danych osobowych ani żadnych informacji poufnych z urządzenia użytkownika końcowego.

Korzystając z serwisu internetowego użytkownik końcowy wyraża zgodę na wykorzystywanie plików cookies.

Użytkownik końcowy ma możliwość korzystania z serwisu internetowego bez wykorzystywania plików cookies, ale oznacza to, że niektóre funkcje serwisu nie będą działać poprawnie. Użytkownik końcowy może samodzielnie i w każdym czasie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, jak również może usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. W przypadku nie wyrażenia zgody na korzystanie z plików cookies, użytkownik końcowy winien zaznaczyć w ustawieniach przeglądarki opcję odrzucania plików cookies lub sygnalizowania ich przesłania.

Niniejszy serwis internetowy może stosować następujące pliki cookies:

$1a.     pliki uwierzytelniające - wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania użytkownika końcowego w serwisie internetowym oraz do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania w ramach serwisu;

$1b.     pliki statystyczne - wykorzystywane do zbierania informacji o sposobie korzystania użytkownika końcowego z serwisu internetowego;

$1c.     pliki funkcjonalne - wykorzystywane do zapamiętania wybranych przez użytkownika końcowego ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej, itp.

W celu zarządzania ustawieniami plików cookies wybierz z listy oficjalnych stron internetowych producentów najczęściej używanych przeglądarek internetowych aplikację, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami producenta:

Urządzenia mobilne:

Narzędzia i treść z innych firm

Niniejszy serwis internetowy może zawierać przyciski, narzędzia lub treści kierujące do usług innych firm, m.in. Facebook (przycisk „Lubię to”), Google (Google Maps, Google Analitycs, Google Translate), Youtube (filmy), IVONA Software (webreader), Stat24 (statystyki), Payu (płatności elektroniczne). Korzystanie z aplikacji innych firm może powodować przesyłanie informacji do urządzenia użytkownika końcowego przez zewnętrzny podmiot. Informacji na temat wykorzystania plików cookies przez zewnętrzne aplikacje należy szukać w polityce prywatności danego podmiotu.

Prawa autorskie

Zawartość serwisu internetowego (teksty, grafiki, muzyka, filmy) oraz wszystkie jej fragmenty a także mechanizmy i oprogramowanie używane w serwisie internetowym są objęte ochroną, wynikającą z przepisów polskiego i międzynarodowego prawa autorskiego.

Zgodnie z przepisami prawa autorskiego oraz przepisami o ochronie baz danych, użytkownik końcowy otrzymuje niewyłączną, ograniczoną licencję na korzystanie z serwisu wyłącznie w celach prywatnych, bez możliwości samodzielnego pobierania lub zapisywania stron oraz dokonywania ich modyfikacji.

Użytkownik końcowy serwisu internetowego, bez zgody właściciela serwisu nie posiada prawa do odsprzedaży lub wykorzystania w celach komercyjnych serwisu internetowego i jego zawartości.

Właściciel serwisu internetowego udziela ograniczonego, odwoływalnego, niewyłącznego prawa do tworzenia linku do serwisu internetowego, o ile nie przedstawia on właściciela serwisu w sposób fałszywy, mylący i niezgodny z prawdą.

Wykorzystanie niniejszego serwisu internetowego w sposób, który naruszałby w/w warunki albo wszelkie obowiązujące prawa lub przepisy, a także w sposób, który powoduje albo może spowodować uszkodzenie serwisu internetowego, przerwę lub zakłócenia w pracy jest zabronione.