Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marii Konopnickiej w Trześni
Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania uczniów zdolnych przyrodniczo –matematycznie.
Zajęcia rozwijające zainteresowania matematyczno – przyrodnicze odbywają się raz w tygodniu i cieszą się dużą popularnością wśród dzieci.
Celem tych zajęć jest pogłębianie wiedzy matematyczno – przyrodniczej uczniów, rozwijanie wyobraźni, umiejętności twórczego i logicznego myślenia, stymulowanie rozwoju oraz przygotowanie do udziału w konkursach. Podczas zajęć wykorzystywane są atrakcyjne pomoce, które zostały zakupione w ramach projektu.
Dzieci podczas zajęć w pierwszym semestrze roku szkolnego 2012/2013 doskonaliły technikę liczenia, rozwiązywały zadania tekstowe i przykładowe „Kangurki”, konstruowały gry matematyczne, korzystały z multimedialnych programów komputerowych. Poznały budowę mikroskopu i prowadziły obserwacje mikroskopowe, grały w interesujące gry planszowe, rozwiązywały krzyżówki i quizy przyrodnicze. Założone akwarium i hodowla patyczaków, cieszyły się dużym zainteresowaniem także wśród osób dorosłych.
Zajęcia dostarczyły dzieciom wiele radości i zadowolenia.
Dodatkowe zajęcia z gimnastyki korekcyjnej dla dzieci z wadami postawy .
W zajęciach gimnastyki korekcyjno-kompensacyjnej w Szkole Podstawowej w Trześni, udział bierze 15 dzieci z klas I-III , podzielonych na dwie grupy. W 2012 roku zrealizowano 24 godziny, w tym 20 godzin zajęć na basenie oraz 4 godziny zajęć w sali.
Zajęcia w wodzie ukierunkowane były na :
- wzmocnienie ogólnej siły mięśniowej,
- poprawę zakresów ruchomości w stawach,
- normalizację napięcia mięśniowego,
- naukę podstaw pływania tj. (przygotowanie organizmu do ćwiczeń w wodzie,przełamanie lęku, oswojenie się z wodą, opanowanie oddychania w wodzie, opanowanie podstaw technik pływackich z uwzględnieniem pływania korekcyjnego, indywidualny dobór sposobów pływania dla uczestników zajęć).
Łącząc różnorodne aspekty terapeutyczne z nauką pływania, stymulowano rozwój licznych grup mięśniowych, w tym mięśni posturalnych, odpowiedzialnych m.in. za prawidłową postawę ciała.
Dodatkowe zajęcia rozwijające zainteresowania plastyczne.
Zajęcia plastyczne odbywają się jeden raz w tygodniu (w poniedziałki) w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęcia uczęszcza 11 uczniów z klas 1-3. Podczas zajęć uwzględniane są indywidualne zainteresowania plastyczne uczniów. Uczniowie mogą wpływać na dobór realizowanych tematów. W czasie zajęć dzieci rozwijają swoją kreatywność, zdobywają umiejętność posługiwania się różnymi technikami plastycznymi oraz właściwego ich łączenia, rozwijają wyobraźnię i twórcze myślenie, nabywają umiejętność pracy zespołowej, podnoszą własną wartość oraz dostrzegają ja u innych, kształtują wrażliwość estetyczną, a przede wszystkim odkrywają przyjemność tworzenia i cieszenia się z uzyskanego efektu.
Tematyka zajęć inspirowana jest występującymi porami roku. W ciągu 16 h zajęć wykorzystano następujące techniki: orgiami, orgiami płaskie koła, orgiami płaskie kwadratu, „malowanie” bibuła niekarbowaną, „malowanie” bibułą karbowaną, malowanie farbami (pointylizm), wyklejanka, wycinanka.
Po każdych zajęciach organizowana jest wystawa prac dzieci na holu szkolnym.
Dodatkowe zajęcia psychoedukacyjne dla dzieci z zaburzeniami komunikacji społecznej.
Zajęcia odbywają się jeden raz w tygodniu (w poniedziałki) w wymiarze jednej godziny tygodniowo. Na zajęcia uczęszcza 9 uczniów z klas 1-3. Podczas zajęć uwzględniane są potrzeby uczniów w zakresie kompetencji społecznych.
Uczniowie mogą wpływać na dobór realizowanych zadań i zabaw psychoedukacyjnych, których celem jest usprawnianie procesu komunikacji społecznej.
W czasie zajęć dzieci rozwijają swoją kreatywność, zdobywają umiejętność posługiwania się językiem werbalnym i pozawerbalnym, rozwijają zdolności radzenia sobie z sytuacjami stresowymi, emocjami, pochwałą i krytyką.
Celem zajęć jest miedzy innymi zwiększenie kompetencji społecznych, zwiększenie zdolności skutecznego słuchania, nauka zachowań asertywnych, budowanie poczucia własnej wartości, poznanie swoich mocnych stron, tworzenie pozytywnej samooceny, budowanie szacunku do siebie i innych ludzi.
Dodatkowo w czasie zajęć uczymy się zdrowej rywalizacji i umiejętności przegrywania oraz w czasie zabaw budujemy środowisko wzajemnego szacunku, tolerancji zaufania i przyjaźni.
TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO W URZĘDZIE GMINY
Osoby niesłyszące przy załatwianiu administracyjnych spraw mogą skorzystać z pomocy tłumacza migowego.
Wystarczy zgłosić chęć skorzystania z tej usługi 3 dni przed planowaną wizytą w Urzędzie Gminy osobiście lub korzystając z pomocy osoby trzeciej dzwoniąc pod numer (15) 8362 075, a także wysyłając faks pod numer (15) 8362 209 oraz e-maila na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
![](/old/images/stories/ikony/jmigs.png)